10,000 langkah untuk lebih sihat anda!

Gaya hidup kita yang sibuk dan pantas memerlukan kita bukan sahaja aktif setiap hari tetapi juga untuk melihat apa yang kita makan setiap hari terutamanya penggunaan garam dan gula.

Adakah anda tahu bahawa hanya dengan berjalan 10,000 langkah setiap hari, anda membakar lebih daripada 300 kalori? Dengan memilih tangga dan bukannya lif atau berjalan ke sebuah taman dari destinasi anda dan memperuntukkan masa untuk pergi berjalan-jalan, ia boleh membantu menguatkan otot dan tulang anda.

Berikut adalah beberapa tips:
  • Cari kasut yang boleh digunakan sebagai kasut kerja dan kasut berjalan supaya anda sentiasa bersedia untuk berjalan. 
  • Jangan e-mel rakan sekerja anda, berjalan kaki kepada mereka sebaliknya. Simpan e-mel dan panggilan telefon untuk bercakap dengan mereka untuk kenalan lebih dekat

Fikirkanlah tentangnya akan datang apabila anda bertanya khabar kepada rakan-rakan anda dan orang tersayang. Beberapa langkah setiap hari boleh menjadikan anda lebih cergas dan sihat! Juga jangan lupa untuk mengurangkan karbohidrat dan hanya memakan apa yang badan anda perlu mengekalkan kehidupan yang sihat.
Selamat Bercuti!

2 mikroorganisma:

fadbtb said...

Buncit..cam ne nak jalan...Jalan2 cari makan lagi best....

Nys Zairee said...

ape daa.. mmg pkcik buncet tol.. mkn ajer taw

Powered by Blogger.

✿ Mutiara Kata ✿

Dan sesiapa yang berhijrah pada jalan Allah (untuk membela dan menegakkan Islam), nescaya dia akan dapati di muka bumi ini tempat berhijrah yang banyak dan rezeki yang makmur dan sesiapa yang keluar dari rumahnya dengan tujuan berhijrah kepada Allah dan RasulNya, kemudian dia mati (dalam perjalanan), maka sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
[4:100]