Rekreasi Hati bersama Shamril Salleh(Sham Kamikaze)


Karnival Rekreasi 2012(Karrek 2012) kali ini, Kelab Rekreasi UniSains(KRU) dengan kerjasama Pusat Sukan & Rekreasi USM Induk membawakan satu program diberi nama REKREASI HATI 2012(ReHat 2012)

Bersempena dengan itu, KRU menjemput khas seorang saudara yang sangat dikenali ramai bagi berkongsi pandangan.

Mari ketahui mengapakah, bagaimanakah juga apakah "Kehidupan Seorang Islam Sejati" dari sudut pandangan seorang saudara kita iaitu tuan Sham Kamikaze.

Bismillah :)
" Dan tetap tekunlah engkau memberi peringatan, kerana sesungguhnya peringatan itu mendatangkan faedah kepada orang-orang yang beriman. Dan (ingatlah) Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan untuk mereka menyembah dan beribadat kepadaKu. "
[Adh-Dhariyat, ayat 55 dan 56]

Masuk adalah PERCUMA !
dan sila datang awal kerana tempat dijangka SANGAT TERHAD !
Pakaian WAJIB menutup aurat dan menyenangkan mata yang memandang !

TUJUAN 'TALK' :

+ MENAMBAH ILMU
+ MENGENALI DIRI DENGAN LEBIH BAIK
+ BERSUA MUKA DENGAN SHAM KAMIKAZE
+ MENGERATKAN SILATURRAHIM

Daripada Anas bin Malik r.a., RasulAllah Muhammad s.a.w. bersabda yg bermaksud,
" Sesiapa yang inginkan rezekinya diluaskan dan dipanjangkan usianya, maka jalinkanlah hubungan silaturrahim (dengan ihsan). "
[Hadis sahih, Riwayat al-Bukhari dan Muslim]

FEEL FREE TO invite ANYONE!!:)

0 mikroorganisma:

Powered by Blogger.

✿ Mutiara Kata ✿

Dan sesiapa yang berhijrah pada jalan Allah (untuk membela dan menegakkan Islam), nescaya dia akan dapati di muka bumi ini tempat berhijrah yang banyak dan rezeki yang makmur dan sesiapa yang keluar dari rumahnya dengan tujuan berhijrah kepada Allah dan RasulNya, kemudian dia mati (dalam perjalanan), maka sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
[4:100]