SIESTA Festival

Assalamualaikum.. Lama pulak rasanya tak menaip.. Bizi lah katekan..

Apa itu SIESTA? Bunyi seakan fiesta tapi maksudnya berbeza. Siesta (sebutan Sepanyol: [ˈsjesta]) ialah satu tidur sekejap awal petang, sering selepas makan tengahari. Siesta menjadi satu tradisi biasa di sesetengah negara, terutamanya di negara yang bercuaca panas.

Siesta ni biasanya dalam 10 - 20 minit je. Kalo lebih tu bukan siesta da namenye. Tu tidoq tak sedar diri. Huhu... Ape pulak Siesta Festival ni? Takkan pesta tidur plak kan. Waktu tengah hari biasanya kan mengantuk lagi2 kalau lepas makan. So selain tidur, boleh jugak membawa maksud berehat untuk mengembalikan tenaga. Maksudnya, Siesta Festival ni menjadi tempat untuk berehat2 dan membersihkan sebentar otak daripada kerja-kerja, esaimen yang memeningkan kepala.

Tengok jap apa xtvt yang kami buat semasa festival nih.
(klik gambar untuk pembesaran maksimum.)

This is my team mate. Sila jangan anti kuning. Haha.. Dari kiri: Ain, Wani, Anis, Aida, Lee

 

 





Ni sikit jer la boleh kongsi. Sangat penat tapi sangat best.. Sape lak nak urut aku nih..?

0 mikroorganisma:

Powered by Blogger.

✿ Mutiara Kata ✿

Dan sesiapa yang berhijrah pada jalan Allah (untuk membela dan menegakkan Islam), nescaya dia akan dapati di muka bumi ini tempat berhijrah yang banyak dan rezeki yang makmur dan sesiapa yang keluar dari rumahnya dengan tujuan berhijrah kepada Allah dan RasulNya, kemudian dia mati (dalam perjalanan), maka sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
[4:100]

Anda juga mungkin meminati:

Related Posts with Thumbnails

✿ Kelab Sk0deng ✿

Instagram