Tragedi Maulidur Rasul




12 Rabiulawal 1433H

"صلِّ على سيِّدنا محمَّد وعلى آلِه وصحبِه وسلِّم"
Ayuh kita berselawat kepada nabi junjungan kita Nabi Muhammad SAW.


Di hari yang mulia ini, tanpa disangka2 satu tragedi berlaku. Semuanya berlaku terlalu pantas. 


Hari ni aku ada temujanji dengan member aku (bukan dating).  Dan beliau adalah seorang perempuan. Ikutkan aku nak soh ayah aku anta jer g bandar. Malas lak nak bawak moto panas2 dengan jalan yang berbelit2 tuh. Tapi parents aku nak g kenduri kawen tu pas zohor. Aku lak janji nak jumpe kawan kol 12 tengah hari. So, aku pon naek la moto.


Malas nak cite panjang... Aku sebenarnya da langgar kete. Seb baek aku langgar kete, bukan kete langgar aku. So, salah aku la kan. Alhamdulillah, panjang lagi umur aku. Cedera ringan jer. Sebab tu aku masih mampu menaip. Walaupun bahu aku ni ase saket gak. Mak aku kate kat selekoh tu penah ade orang mati eksiden. 

Aku tak nangis pon pas eksiden.. Tapi aku ase nak nanges setiap kali mak ayah cakap ngan aku.. 




nota kaki busuk: Berhati-hatilah di jalan raya. Ingatlah orang tersayang.

1 mikroorganisma:

athirah said...

nanges setiap kali mak ayah cakap ngan ko? err.. ciannye eksiden...

Powered by Blogger.

✿ Mutiara Kata ✿

Dan sesiapa yang berhijrah pada jalan Allah (untuk membela dan menegakkan Islam), nescaya dia akan dapati di muka bumi ini tempat berhijrah yang banyak dan rezeki yang makmur dan sesiapa yang keluar dari rumahnya dengan tujuan berhijrah kepada Allah dan RasulNya, kemudian dia mati (dalam perjalanan), maka sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
[4:100]