Part 2 - Aku dan braces

Assalamualaikum..

Selamat pagi semua! For those yang baca ni tetiba tengok dah part 2 tapi mana part 1? Maksudnya aku belum post pon yang part 1. Da taip panjang lebar part 1 tapi save lat laptop pulak. Ni aku curi masa menghupdate blog time keje. Dalam part 1 aku ade cite pasal cost buat braces. Sape yang nak tau, please wait sampai aku hupdate balik part 1.

Debaran semakin menanti. Esok my next appointment. Balik2 keje kena berkejaran ke setia alam. Takdela berkejaran. Merempit jer. Aku tak dapat bayangkan macam mana kena cabut 4 batang gigi sekali gus. Konfem sengsara punya bila da hilang ubat bius. Anyone ada pengalaman tentang persediaan mental dan fizikal sebelum dicabut gigi? Last aku cabut gigi pun zaman kanak2 dulu. Kes takut cabut gigi la ni gigi jadi cani. Kalo dari dulu tak takut cabut gigi mesti tak melayang wang beriban.

Benda yang aku wondering berapa lama masa antara cabut gigi dengan braces instalment. Takmau la aku rongak lame2. Nak bercakap pun malu nanti. Kang bajet ayu sangat pulak bercakap tutup mulut padahal kaver rongak. Berdasarkan pengalaman member aku, the following week da boleh pasang braces. Maknanya seminggu la cakap tutup mulut. Kang nak pakai purdah tetibe orang cakap buang tebiat. Niat salah pun tak baik jugak kan.

Sebelum aku dok merepek meraban lagi, baik aku stop skang. Nanti aku hupdate lagi next part. See ya!


0 mikroorganisma:

Powered by Blogger.

✿ Mutiara Kata ✿

Dan sesiapa yang berhijrah pada jalan Allah (untuk membela dan menegakkan Islam), nescaya dia akan dapati di muka bumi ini tempat berhijrah yang banyak dan rezeki yang makmur dan sesiapa yang keluar dari rumahnya dengan tujuan berhijrah kepada Allah dan RasulNya, kemudian dia mati (dalam perjalanan), maka sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
[4:100]