Part 3 - Aku & braces

Assalamualaikum... Goooood morning..

Perghhhhh.. Sakit bak hang.. Ari ni 2nd day bergigi besi. Seriously agak tak selesa sebab ada something dalam mulut. Nak makan makanan yang kena kunyah memang tak bley ar. Gigi-gigi ni berlaga pun da sakit. Apetah nak melagakan secara paksa (makan).

Setelah seminggu dicabut gigi sebanyak 4 batang, so semalam dipakaikan pagar besi kat gigi. Feeling kena cabut gigi 4 batang pun sengsara gak. Bius dia bukan main banyak. Kebas sampai ke hidung. Tak rasa macam ade bibir. Bengkak ase macam Angelina Jolie. Muke tegang macam pakai botox. Masa cabut tak sakit pun. Tapi start malam memang terasa lah. Darah pun lambat nak benti. Dua tiga ari jugak la baru lega sikit sakitnya. Nak makan pun xley nak kunyah. Gigi yang dirongakkan tu gigi geraham kecik.Tempat mengunyah. Takkan nak kunyah guna gigi depan. Homaii...

Dan sekarang lagi sakit dari kena cabut gigi. Masa pasang tak sakit pun tapi setelah seharian, bangun tidur.... ohhhh memang terasa sakit. I don't think boleh makan dengan selesa. Takpelag.. Berlatih kurang makan lagi2 nak dekat bulan Ramadhan ni. Skang ni pun berat aku da turun. Sampai abis puasa ni aku ase makin la mendadak turun.

Beauty is Pain
Inilah pelaburan untuk diri sendiri. Berhabis pun puas hati bila keinginan tercapai. Terseksa sekejap je.

8 mikroorganisma:

Unknown said...

Salam,agak2 klau damon braces bape kos nya ya kat klinik tu?..

Nys Zairee said...

Salam.. kalo damon braces sy tak taw lak bape. Mgkn kamu bleh cntc klinik tu. Klinik Pergigian Chee - 03-33431343

Unknown said...

Ok terima kasih..

Unknown said...

Awaaak..dye cabut 4btg sekali gus keee apeee..mean ada gap ke dye cabutt?

Nys Zairee said...

@aishah Osman sy yg nak cabut skaligus.. mula2 gap memang besar la. lama2 dia akan rapat. sebab tu pakai 2 tahun

Unknown said...

Awak, nk tnye ni. Kena buat appointment dulu ea sblm pegi jumpe klinik tuu ? Appointment tu buat melalui call ke ?

Unknown said...

Nk buat appointment kena melalui call ye ?

Nys Zairee said...

@The Winkiez Ye.. Better call dulu. Kalau walk in memang berjanggut lah tunggu. Klinik akan utamakan org yg buat appointment. Dan kalau memang serius nak buat, boleh terus stanby duit dalam 200 untuk xray dan acuan gigi.

Powered by Blogger.

✿ Mutiara Kata ✿

Dan sesiapa yang berhijrah pada jalan Allah (untuk membela dan menegakkan Islam), nescaya dia akan dapati di muka bumi ini tempat berhijrah yang banyak dan rezeki yang makmur dan sesiapa yang keluar dari rumahnya dengan tujuan berhijrah kepada Allah dan RasulNya, kemudian dia mati (dalam perjalanan), maka sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
[4:100]