Kanak2 Zaman Sekarang

Assalamualaikum...

Budak2 zaman skang ni lain tol dari dulu. Attitude da cam orang dewasa pon ada. Cakap ngan kita nk cam umur sama ngn diorang plak.


Aku: Jom amek gambar..
Gegurl: Taknak! Malas...
Aku: ... (dasyat tol mulut dak nih)

*Gegurl: panggilan mak beliau

di luar tingkap

Aku: Cepat la pandang.. Senyum..
Lyka: (Senyum dengan lebarnya)
Snap..Snap..
Lyka: Nak tenok tamba.. (nak tengok gambar)
...
Lyka: Wat ape tu?
Aku: Ngah maen game.
Lyka: Awak, nak matuk. (nak masuk bilik)
Aku: Pegila bukak pintu.
 ...
Lyka try bukak pintu tapi tak boleh.
...
Lyka: Awak, bukak la pintu...
Aku: (ade ke panggil aku awak.. cam kawan2 die plak)

Okeh..Cerita di atas adalah benar. Tiada yang benar melainkan yang benar2 belaka. Budak2 memang comel. Tapi kalo mulut kalah orang tua, seyes aku tak minat.


Aku: Akak da nak balik nih..
Sabrina: Balik laa..
Aku: Ho0o.. Sampai ati halau. Ok.. Balik ah.. Taknak datang lagi!
Sabrina: Alololo..sayang2.. Jangan la majuk.. (peluk aku ketat2)

Suka ini budak sangat2.. Pandai lak memujuk tuh. Tapi dak ni suke mintak dukung. Penat la dek oii. Patah tulang belulang akak.

Mish ya.. (╯3╰)

0 mikroorganisma:

Powered by Blogger.

✿ Mutiara Kata ✿

Dan sesiapa yang berhijrah pada jalan Allah (untuk membela dan menegakkan Islam), nescaya dia akan dapati di muka bumi ini tempat berhijrah yang banyak dan rezeki yang makmur dan sesiapa yang keluar dari rumahnya dengan tujuan berhijrah kepada Allah dan RasulNya, kemudian dia mati (dalam perjalanan), maka sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
[4:100]