Pandangan tentang Sajak vS Poem

Assalamualaikum.. Selamat malam..

Tapi aku saje2 la search kat google tentang puisi yang aku penah tulis.. Asalnya aku akau anta karya aku tu kat SINI. Da lame gak la puisi ni ada di laman sesawang.

So aku pon taip....



Pastu aku terjumpa satu blog nih. Dia tulis tentang "sajak vS poem". Sama je maksud kedue2nye.. Yang berbezanya bahasa yang digunakan. Ape kaitanya? Beliau menggunakan sajak aku sebagai contoh. Menarik.. Aku suka apa yang dia cuba sampaikan.

Korang boleh la tengok kat blog beliau.. When Boredom Strikes

Aku ase beliau seorang wanita berdasarkan name yang beliau gunakan..

Pastu ade lagi 1 blog nih Life's Awful Funny. Tahniah la kepada tuan tanah sebab terjumpa poem aku tuh.. Haha.. Mase tu da lame okeh lepas blaja KH(kemahiran hidup).. saja jer nak aplikasi dalam puisi. Thx 4 ur opinion.

Ok.. cukup la yer.. nanti aku check bende len lak kat google..
Daa~~

1 mikroorganisma:

Aleen Aiden said...

wah,karya anda dah popular.dah dkongsi pon dgn warga lainnya.tahniah.heh~

Powered by Blogger.

✿ Mutiara Kata ✿

Dan sesiapa yang berhijrah pada jalan Allah (untuk membela dan menegakkan Islam), nescaya dia akan dapati di muka bumi ini tempat berhijrah yang banyak dan rezeki yang makmur dan sesiapa yang keluar dari rumahnya dengan tujuan berhijrah kepada Allah dan RasulNya, kemudian dia mati (dalam perjalanan), maka sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
[4:100]