Puisi Takde Name -__-

Salam.. Halu2.. Nys in da house. Di pagi2 bute nih tetiba adek den gi selongkar barang den. Jumpa la sajak yang aku pon tak taw la nak bagi komen. Asenye kalo yang reka sajak dia ni pon boley guling 88 kali. Jom la layan...


Malam yang sejuk
Pagi yang suam
Tengah hari yang panas
Petang yang mendung
di waktu-waktu beginilah
aku teringatkan mu
Pada waktu bilakah
aku melupaimu?
Tiada....

Ku tak lena tidur
ku tak kenyang makan
ku tak basah mandi
Apa ini semua?
Apakah namanya perasaan ini?
Aku tak pasti
aku tak ketahui

Aku hanya mengagak
kerana benda ini
menyakitkan hati
lagi sakit tercucuk
keris sakti
Namamu pun di hati
ku rasa cinta sejati

Ni sajak orang kecewa. Sian tak? aku nanges teresak2 abes basah bantal aku. Sori yer penulis sajak. Aku memang taching pon. Tapi nak wat cane. Yang kamu tulis sajak ni kat kertas soklan agama islam tu nape. Anta la kat aku nih. Ades.. 

0 mikroorganisma:

✿ Blog Archive ✿

Powered by Blogger.

✿ Mutiara Kata ✿

Dan sesiapa yang berhijrah pada jalan Allah (untuk membela dan menegakkan Islam), nescaya dia akan dapati di muka bumi ini tempat berhijrah yang banyak dan rezeki yang makmur dan sesiapa yang keluar dari rumahnya dengan tujuan berhijrah kepada Allah dan RasulNya, kemudian dia mati (dalam perjalanan), maka sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
[4:100]

Anda juga mungkin meminati:

Related Posts with Thumbnails

✿ Kelab Sk0deng ✿

Instagram